zondag, oktober 09, 2005

(S)crap

Uit pure lamlendigheid en mateloze verveling zapp ik wel eens langs Tell Sell, hét reclameprogramma voor nutteloze, overbodige en schreeuwend dure artikelen.
Zo stuitte ik laatst op Scrapbooking Memories. De doelgroep voor het artikel werd onmiddellijk duidelijk.
Uit pure nieuwsgierigheid en in opperste verbazing bleef ik even kijken. Je zag twee 'good-houskeeping' amerikaanse vrouwen, die het artikel promootten alsof hun leven nu zoveel waardevoller was na het gebruiken en ontdekken van het scrapbook. Werkelijk een MUST om te hebben. Hoe hebben al die vrouwen het in godsnaam zónder scrapbook kunnen redden tot nu toe?? Ze hadden het zelfs over een 'scrapathon', een evenement waar naar lieve lust gescrapt werd. Vrouwen verdrongen zich om bij die scrapathon aanwezig te mogen zijn, stel je voor dat je dát zou missen! Een middagje gezellig scrappen met medescrappers, WOW!
Weet je niet wat scrappen is? Hoe is het mogelijk!! Ga snel kijken, en schaf het vandaag nog aan! Maar liefst 5000 onderdelen bij het geweldige scrapbook-pakket! En dan de prijs: 59,95! Bijna een weggevertje!

Wat een geweldig programma is het toch, ik ga snel weer kijken! Stel je voor dat ik er wat van mis! Nu ik weet wat scrappen is, heeft mijn leven zin gekregen.
Ik scrap, dus ik leef!

13 opmerkingen:

Anoniem zei

Kijk, Goentah, dat bedoel ik nou met van deze blog wat opsteken:
vanmorgen toen ik wakker werd, wist ik nog niet wat scrappen was..
En nu wel.
Kan je nog scrappen, .. scrap dan mee!!!
Fijne dag nog!

Gonda zei

Heb jij ook het LICHT gezien?? LOL! Je weet nu wat je te doen staat, he?! Je leven wordt nooit meer zoals het was ;-)

Anoniem zei

'Ik weet niet wat ik beleef.......ik scrap!'

Geloof niet dat ik tot de groep fröbelende huisvrouwen hoor: heb er totaal het geduld niet voor. Maar TellSell is wel leuk! We keken er vroeger altijd naar, toen ik nog studeerde. Toen had je nog Mike met amazing discoveries. GEWELDIG!!!!
En er was toen ook nog Bob Ross met zijn schilderijen en in-come-praten-stem. Wat was tv toen nog leuk!!! :-) :-)

Gonda zei

Je blijft er naar kijken, he, naar TellSell! Als door een magneet aangetrokken blijf je met vierkante ogen als een zombie naar dat suffe programma kijken!
Ik blijf er meer uit soort van verbazing naar kijken, net als toen naar Mike met z'n amazing discoveries. Maar om nou te zeggen dat het een leuk programma is?? Ha ha, nee....

Anoniem zei

Dat hadden wij ook!!! Vooral als we 's nachts uit de stad terugkwamen, lichterlijk aangeschoten. :-) Dan was Mike extra leuk, zeg maar.

Anoniem zei

Vertel, vertel... ik wil ook een leven.

Anoniem zei

Hahaha inderdaad: heel grappig dat we op ongeveer hetzelfde moment hetzelfde dachten.........

Gonda zei

Het is zó simpel, Eric! Het antwoord ligt bij TellSell.
Shit, waarom komen ze er nú pas mee :-)

Anoniem zei

O God, wat dát het, wat er nog ontbrak aan mijn lege bestaan? Nu kan ik rustig doodgaan, ik heb het licht immers gezien?

Anoniem zei

potver, het wordt tijd dat ik het eens ga ontdekken, ik mis ook wat ...
is het net zo aangenaam als web-loggen?

Gonda zei

We kunnen een SCRAP-vereniging starten! "Zelfhulp door scrappen".
Inschrijven bij mij :-)
Contributie laat ik nog weten, maar donaties zijn welkom!

corinepien zei

Haha, ben nav jouw opmerking bij Momoniek meteen even gaan kijken. Ik heb de reclame ook gezien en net zo hard er om moeten lachen en hetzelfde gedacht als wat jij hier beschrijft.

Maar toch vind ik het na 3 jaar nog steeds heel leuk om te doen. Kan er m'n complete creatieve ei in kwijt, van fotograferen tot knippen en plakken, schilderen, en schrijven.

En gelukkig kan ik met geheel droge ogn zeggen dat ik het heel wat beter doe dan die vrouwen op tv.

En nee, ik ben geen ouwe doos zonder leven. Hooguit een huppelmuts. :)

ps mag ik naar jouw stukje verwijzen bij een stukje op jouw blog?

Gonda zei

Ha ha, ik had ook niet gesuggereerd dat je een ouwe doos was :-) Scrap ze, zou ik zeggen!

En tuurlijk mag je naar mijn log verwijzen, leuk zelfs!