vrijdag, januari 06, 2006
U wordt doorverbonden
Al bijna zes jaar werk ik er, en altijd was telefoneren een probleem. Na veel zeuren, smeken, soebatten kreeg ik eindelijk een telefoon die een redelijk spraakvolume had. Natuurlijk was ik blij, ik kon eindelijk zelf eens een arts of patiënt bellen. Ik voelde me gelijk een stuk zelfstandiger, ik hoefde niet meer voor elk wissewasje één van mijn collega’s te charteren.
In mijn telefoon zit namelijk een spoel, zodat ik er met mijn gehoorapparaten mee kan bellen. Even mijn hoortoestellen op de ringleiding zetten (een soort ‘telefoneer-programma’) en het geluid klinkt redelijk helder in mijn oren.
Nadeel was dat ik met mijn telefoon niet kon doorverbinden. Doorschakelen naar andere telefoons. Dat was lastig: anderen moesten dan naar mijn telefoon komen om het gesprek over te nemen. Of ik moest vragen terug te bellen, zodat het gesprek aangenomen kon worden op een andere lijn.
Afgelopen week was er iemand van het telefoonbedrijf, en die vertelde dat ik wel degelijk met ‘mijn’ telefoon kan doorschakelen! Had ik dat nou maar meteen geweten!
Het werkt perfect! Ik heb nu een eigen doorschakelnummer gekregen, zodat mensen die mij moeten spreken mij op mijn eigen telefoon te woord kunnen staan.
Vanmorgen was ik de ‘telefoniste’ van onze apotheek. Een taak die ieder dagdeel door een ander wordt ingevuld, net als elke taak in de apotheek. Tot nu toe was die taak een ramp voor mij, het vergde veel geïmproviseer. Nu hoorde ik mezelf meermalen geroutineerd zeggen: ‘Momentje, ik verbind u even door.’ Joehoeeee! Ik was helemaal blij!
Natuurlijk gaat telefoneren nooit van een leien dakje bij mij, er zijn altijd mensen die onverstaanbaar praten. ‘Met Prlfsgrksrnst, ik bel voor Kskrdsptrbt van Firma Drtbxzzwrtplm.’ Zelfs na twee keer vragen versta ik vaak niet wie ik aan de lijn heb. Tenzij ze l…a…n...g…z...a...a…m en D.U.I.D.E.L.I.J.K spreken. Maar nee, het is altijd zoef zoef vlug vlug mompel mompel.
Ach, er blijft altijd wat te mopperen. Dit soort dingen zullen ook wel nooit op te lossen zijn. Eigennamen zijn nu eenmaal moeilijk te verstaan voor mij. Maar ik kan nu bij lastige patiënten zeggen: ‘Ik verbind u door!’
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
30 opmerkingen:
Drtbxzzwrtplm Prlfsgrksrnst Kskrdsptrbt blahblahblah?
Kunt u mij doorverbinden met de logopediste?
@J-J: Hahaa ja! Voortaan ga ik zeggen: sorry, u bent verkeerd verbonden ;-)
@Momo: Het is hartstikke vervelend. En ook al zijn er goede hulpmiddelen, het blijft modderen.
Denk dat je mij ook moeilijk zou verstaan, want ik praat heel snel aan de telefoon (nou ja, altijd om eerlijk te zijn) :-)
@Pike: Zelf praat ik ook razendsnel... De pot verwijt de ketel etc etc!
Ik beken ik praat te snel en te onduidelijk en tot overmaat van ramp heb ik een lastige naam. Ik spel altijd wel meteen!
ik praat zwoel, maar herhaal graag :-))
ff serieus, het is héél vervelend als je een gesprek niet kan volgen en je steeds in herhalingen moet treden, wát zegt U? wie wilt U spreken?
mooi snufje techniek voor jou Goentah, en je verdient het ook!
xx
@Petra: Spellen is goed! Ik wilde dat iedereen dat deed...
@Anne: Dat vragen om namen is inderdaad heel vervelend. Soms heb ik het na 3x nog niet gehoord, en dan schakel ik gewoon maar door. Normaal gesproken kondig je even aan wie de ander aan de lijn krijgt ('meneer huppelepup op lijn 2' of zoiets), maar dan zeg ik erbij: geen idee wie het is.
Mijn collega's accepteren dat wel. Ze weten ervan.
Dat zou dus dan geen probleem zijn. :-)
Voor mijn werk moet ik ook bellen. Bij ons wordt er goed op gelet, dat je met een passend tempo spreekt en goed articuleert. Heel belangrijk voor degene aan de andere kant.
Maar dat heb ik eigenlijk altijd gedaan, heb namelijk een dove neef.
@Pike: Ik wil gewoon heel graag professioneel zijn. Gewoon alles perfect doen. Maar door dat geklungel met dat slecht horen gaat dat niet :-( Het is voor mijzelf een groter probleem dan voor anderen.
@Helen: Heel goed dat een bedrijf daar op let!
Het is ook prettig als mensen niet meteen plompverloren hun naam zeggen, maar eerst even zeggen: U spreekt met....etc. Dan kunnen je oren alvast even wennen. Het begin van ieder telefoongesprek mis ik standaard. En als dat de naam is, is dat extra vervelend.
Wauw, noit geweten dat die dinen bestonden. geinig... doorverbinden, dat is bij mij routine, maar ja callcenter agent, dan krijg je dat :)
Vervelend zeg, van die oren die niet doen waarvoor ze bedoeld zijn! Is het alleen lastig met telefoongesprekken?
Misschien kun je wel afspreken dat die mensen voortaan alleen nog maar sms-en ;-)
@Gwen: Callcenter! Ik heb best bewondering voor die mensen, ook al haat ik het om op de meest ongelukkige tijden gebeld te worden over zaken waar je niet om gevraagd hebt.
Je moet goed van de tongriem gesneden zijn en lef hebben!
@corine: Ook in het gewone dagelijkse leven heb ik er last van, het gaat nooit over. Maar ik heb er mee leren leven, het kan nou eenmaal niet anders.
Sms'en is ideaal voor doven! Ik heb een mobiel, maar sms er alleen mee. Bellen alleen als het een bekende is, anders durf ik het niet aan...
Helaas werkt sms'en niet in een bedrijf :-(
De lay-out is in ieder geval weer heel d.u.i.d.e.l.i.j.k! :)
@Oh!: Ik ben nog niet tevreden. Maar ik wilde van dat sombere zwart af. Pfff...dit kost me ook hoofdbrekens!
Ik heb een cursus HTML nodig!!
@Momo: Ja, ik ben nog bezig, maar 't wil niet lukken zoals ik het wil. Grrr.... Ik stop er ff mee, en begin vanavond of zo wel met frisse moed :-(
euhhhhhh, was dit
jouw weblog in een nieuw jasje voor 2006 !!!
ik ben er blij mee, voor mij is het wat duielijker te lezen, zwart op licht-groen, vooral in de avonduurtjes, (hoef ik mijn bril niet op te zetten) :-)
xx
@Anne: De kleur is niet lichtgroen, maar lichtblauw! Lightcyan, om precies te zijn. Dus toch maar die bril op :-)
Vind je het trouwens wat? Of moet er nog wat veranderd worden?
Ik weet het niet helemaal....
Ik vind het een mooie kleur!!!!! Ik fröbel altijd hier om mooie kleuren te krijgen:
1. http://www.webcolors.freeserve.co.uk/chooser.htm 2. http://wellstyled.com/tools/colorscheme2/index-en.html
@Pike: Dank je! De achtergrondkleur vind ik zelf ook wel geslaagd. Ik heb ook een site gebruikt met HTML kleurtjes.
http://html.op-het.net/tekst/kleuren.html
De rest van de lay-out weet ik nog niet, ik kijk het even aan. Ik vind het wat saaitjes, zou graag een mooie foto of zo willen, of een vage achtergrondfoto. Maar daar snap ik helemaal niks van.
Ik ben al trots dat ik niet een standaard template genomen heb, maar mijn eigen heb gemaakt! Ik ben wel van een standaardtemplate uitgegaan, maar die heb ik wat 'opgepimpt'!
Blauw is het nieuwe zwart? Ja, zo'n zwarte background is idd maar nix ;-)
@RobertK: Hahaa! Precies, ik kreeg er schoon genoeg van. Zo somber.
Maar ik vind jouw log wel mooi, hoor ;-)
mooi lay-out goentah...mooie log ook... Laat me (weer) even stil staan bij mijn eigen oren en de vanzelfsprekende verwachting van mij dat ze het altijd optimaal doen!
NEeeeeee.... geen outbound!! inbound. mense bellen mij.. ik zou nooit op outbound kunnen werken.
weet e wat trouwens helpt daartegen. gee vaste lijn. :)
Ik ben ook al weer met een nieuwe layout bezig hoor. Ook een template dat al bestaat, maar dat ik zelf aan het oppimpen ben. En ook ben ik voor iemand een site aan het bouwen, maar kom er amper aan toe zeg!
Ik hou niet van blauw. Ach ja, whatever!
;-)
Hij's mooi hoor meis!
layout=ok
Joh, dat ze dat nu niet direct deden, jou zo'n telefoon ter beschikking stellen... als het toch moet gebeuren, laten ze het dan direct doen... want die kosten moeten toch betaald worden uiteindelijk.
@Gwen: Leg mij het verschil tussen inbound en outbound eens uit? Schakel jij door of zo? Al die vaktermen ook!
@Pascha: Mensen denken er vaak niet bij na, maar een verlies van wat voor zintuig ook is erg vervelend.
@Corine: Ik kan helaas niet iedereen tevreden stellen... Maar deze lay-out is vrij neutraal vind ik. Anyway, dank je!
@CC: Dank! Verfrissend en helder, vond ik ook! En makkelijk leesbaar.
@Neon: thnx
@Eric: Ik heb er eindeloos om moeten vragen. Ik denk dat ze zich niet realiseerden hoe beperkt je bent en hoe knullig je je voelt als je niet kunt bellen. Een collega heeft me uiteindelijk geholpen, toen was ie er zo! Grrrr....
Een reactie posten