woensdag, januari 11, 2006

Je zou ze!


Waarom wilden we ook alweer katten? We hadden ons net zo goed op kunnen geven voor ‘ExtremeHomemake-over’.
Ze scheuren hier rond, over alle meubels heen, dwars over hun drinkbakjes heen, een plas water en een spoor van vernieling achterlatend. Alles wordt onderzocht in de uurtjes dat ik slaap of op mijn werk ben. Mijn nieuwe agenda, met het bladwijzerkoordje erin bijvoorbeeld. Zo’n koordje vraagt er ook om! Had het maar niet aan een agenda vast moeten zitten.
Het prikbord, de hordeuren en de stof van de luidsprekers zijn ook bijzonder in trek. Daar kun je zo lekker met vier poten in hangen.
De vensterbank is een favoriet plekje. Vooral naast die grote Sanseveria. Een paar vrouwentongen hangen al geknakt naar beneden, een ander paar ligt aangevreten op de vloer. Ik hoop maar dat ze niet giftig zijn….
Via hun krabpaal springen ze in de boekenkast. Te zien aan het aantal boeken wat ze en passant op de grond mikken. ’s Avonds voor ik naar bed zal ik er voortaan aan moeten denken die krabpaal middenin de kamer te zetten.
Een potje met vitaminepilletjes is leuk speelgoed. Vooral als het open gaat, en die grappige rode pilletjes over de grond rollen. Hopelijk kunnen vitaminepillen voor mensen geen kwaad bij katten…. Ik was er als de kippen bij, maar Kip ook. Uit haar bekje peuterde ik nog de restanten van zo’n rood Davitamonnetje.
Gelukkig weet ik af en toe nog wat er wel leuk aan katten is. Zoals nu. Twee katten op mijn schoot, luidkeels spinnend.
Schatjes zijn het. Maar soms zou je ze!

17 opmerkingen:

Anoniem zei

als mensen kattenvoer kunnen eten kunnen onze vitamine pillen vast geen kwaad voor de katten, alleen oppassen met die rode kleurstof, ze kunnen er hyperactief van worden net als kinderen! :-))

Gonda zei

@Anne: Hyperactief??? Zou dát het verklaren? LOL!! Ik maak me niet echt zorgen over die vitamines, de meesten worden uitgescheiden via de urinewegen, maar sommigen worden opgeslagen in het lichaam.... (de in vet oplosbare vitamines A, D, E en K). Ze hebben daar volgens mij wel een overdosis van binnen gekregen :-(

Petra zei

Heerlijk toch! Stel je voor dat ze alleen maar in een hoekje zouden zitten. Dan zou je zelf gek worden! Laat ze maar lekker ondeugend zijn. (Zolang ze dat bij jou zijn vind ik het best!)

Anoniem zei

Volgens mij zijn mijn katten heiligen ofzo.
Ik hoor zo vaak dit soort dingen, en ik zie het ook bij andere kattenbezitters, maar mijn katten doen dit dus nooit! :S
Ook niet toen ze nog klein waren. Ze zijn niet duf, hebben nog regelmatig een gekke bui, maar alles blijft staan en blijft heel. Ik snap niet waarom eigenlijk. Maar mij hoor je niet klagen want het is wel prettig :)

Anoniem zei

Ik heb maar één woord voor je: SUPERSOAKER!!!!!! Dat werkt als een tierelier! :-)

Gwendolin zei

Katten zijn ook geen huisdieren. Je moet tamme ratten nemen. Die zijn kewl!

Anoniem zei

IK ben de KAT in huis! :-))

Anoniem zei

Ik vind katten altijd leuk bij ándere mensen. Voor mezelf lijkt het me niets...

Gonda zei

@Petra: Ik heb niks te willen.... het gebeurt gewoon! Je mag ze wel eens een weekendje lenen :-)

@Stella: Echt slopen doen ze niet, maar ze zijn wel DRUK!

@Pike: Ik heb een plantenspuit waar ik een flink harde straal mee kan spuiten. Is dat ook goed?
Ze gaan overigens, en dat mag absoluut niet, in de gootsteen zitten. Drinken uit de kraan. Als ik ze betrap zet ik de kraan aan. Maar ze verblikken of verblozen er niet van....Grrrr....

@Gwen: Jakkes, gatver! Ik vind die wormachtige staarten zo eng :-( Doe mij maar katten dus!

@Anne: Hoe komt het dat ik dáár niet van op kijk :-))

@Oh!: Kijk, zo begint het. Dat zei ik ook altijd. En ongemerkt heb ik niet één maar zelfs 2 katten....

corinepien zei

Heb je ze wel eens een mep met een opgerold tijdschrift verkocht? Heb sinds gisteren een aantal nieuwe planten en ik hoef maar te kijken of Janus doet alsof hij iets anders aan het besluipen is.

Gonda zei

@Corine: Dat is me nog nooit gelukt, ze zijn te snel. Planten hebben een grote aantrekkingskracht op katten, he?! Ik heb één plant al ergens anders neer gezet, bovenop een kast.
Suffe beesten ook!

Gonda zei

@Momo: Ik heb dat ook wel eens, bij comments op blogspot. Verdwijnt zomaar :-(

Toch zijn de katten wel gezellig, hoor. Het brengt zeker leven in huis. En we knuffelen wat af met ze. (Niet dat ze daar altijd van gediend zijn!)

Anoniem zei

Met een supersoaker kun je een krachtigere straal schieten. Waterpistolen werken ook heel goed.

Het uit de kraan drinken doen ze hier ook en dat is het enige dat ik ze echt niet afgeleerd krijg. *GROM!*

Anoniem zei

En over een paar jaar liggen ze alleen nog maar op het vensterbank, en zou je willen dat er weer eens een potje davitamon op de grond lag. ;-)

Maar er blijven natuurlijk altijd manier om te zorgen dat ze weinig schade kunnen aanrichten.
Bij afwezigheid of slapen, de deur naar de kamer dicht bijvoorbeeld. :-)

Gonda zei

@Eric: Alle deuren blijven hier hermetisch gesloten. Ze komen nergens anders dan in de woonkamer. Als ik een afgesloten halletje had, zou ik ze daar 's nachts en overdag als ik weg ben 'opsluiten', maar dat heb ik helaas niet...Nu blijft hun territorium beperkt tot de woonkamer.

Anoniem zei

Bij een collega van mij werkte het andersom:
toen hij ziek was, nam hij de antibiotica
die de dierenarts voor de poezen had voorgeschreven …

Gonda zei

@J-J: Niet echt slim, zeg! (zegt de apothekers-assistente). Het zal wel een wanhoopsdaad geweest zijn van je collega. Hij had op zijn vingers na kunnen tellen dat de dosering nooit zou kunnen kloppen.
Wel een grappige anekdote overigens:-)