zondag, maart 26, 2006

Patatgeneratie



Onze wijk wordt volwassen. Waar vroeger het speeltuintje overbevolkt werd door spelende peuters en kleuters, staan de parkeerplaatsen in het woonerf nu volgepakt met tweede- en derdegeneratie auto’s. Drie auto’s per huishouden is niks.
In de weekenden, als alle koters thuis zijn, staat het bol van het blik. Parkeren lukt niet meer in de daarvoor bedoelde vakken. Alles staat vol. Dubbel of driedubbel parkeren dan maar. Een stukje lopen is teveel moeite, de auto moet persé voor het huis geparkeerd worden.
Gisteren heb ik bij drie adressen moeten aanbellen om te vragen of de voor de huizen geparkeerde bolides even verplaatst konden worden. Mijn Micra’tje was volkomen ingesloten.
En ik maar denken dat het nu over was met de parkeerirritaties nu het bedrijf naast mijn huis afgebroken is. Ik zou dolgraag die net 18-jarigen-met-kersvers-rijbewijs een schop onder hun kont willen geven en roepen: "Ga toch gewoon fietsen of zoek een echte parkeerplaats, verwende patatjeugd!!"

18 opmerkingen:

Petra zei

Wat mij aan gisteren doet denken. De kerkgangers die mijn auto klem hadden gezet. Ik moest weg en ben de kerk maar in gelopen...

Anoniem zei

En die peuters en kleuters kunnen nergens meer spelen, ik zie het aan mijn eigen zoontje, nergens in d buurt een pleintje waar hij kan spelen, op het schoolplein is ook al alles weggehaald vanwege vandalisme!!

Anoniem zei

Vandaar dat ik dus geen auto heb (en geen rijbewijs trouwens): er zijn al genoeg auto's in Nederland. Overigens schop ik mensen hier wel van de parkeer plaats af voor mijn huis. Die hoort namelijk bij mijn huis en ik heb er voor betaald. Degene die daar zijn auto neer durft te zetten, grijp ik. Die parkeerplaats is bedoeld als mensen bij mij op bezoek komen en niet voor de gezinnen met drie auto's: laat die maar lekker lopen.

Kreng ben ik hé! Maar ik heb voor die parkeerplaats betaald en bovendien zit ik anders de hele tijd tegen zo'n vieze auto aan te kijken van iemand anders.

Gonda zei

@Petra: Zelfs kerkgangers moeten zich aan parkeerregels houden.
Ik zie het al voor me: tijdens het gebed roepen: wil de auto met nummerbord zus en zo die even verplaatsen....!

@PT: Vandalisme is weer een ander verhaal. Sneu dat de kinderen daar de dupe van zijn... Dan kun je nog beter de boel goed afsluiten of zo. Hek er om heen.

@Pike: Je bent een echte bitch :-) Toch goed dat je het durft!
Ik heb een parkeerplaats op eigen grond, daar kan ik altijd mijn auto kwijt, behalve dus als ze de ingang geblokkeerd hebben... en dat komt ook nog wel eens voor. Bloedirritant!!

Anoniem zei

ja ik kan me er ook enorm aan ergeren....parkeerplekken en hondepoep.... om meer maakt gemiddeld Nederland zich geen zorgen (meer)

Gonda zei

@Pascha: Met hondenpoep valt het hier reuze mee gelukkig. Twee parken vlak bij.
Maken we ons dan echt nergens anders meer druk om? :-)

Anoniem zei

Wij hebben maar één auto, ondanks dat we met zijn 2-en zijn. Gelukkig kan ik altijd een beroep doen op de patatgeneratie om mee te rijden.

Anoniem zei

Doen, doen...

CeeBee zei

Ik moet zeggen dat ik zelf een heel erg blije en gelukkige bezitter van een peugeootje ben en daar ook alle afstanden mee afleg.

Maar gelukkig ben ik dan weer niet asociaal, dat scheelt alweer.

Anoniem zei

Helemaal los van het logje, ik vind dat plaatje erbij erg humor!

Gonda zei

@Wiro: Hahaa, van die kant had ik het nog niet bekeken :-)

@Pascal: Ik ben te beleefd.... Ik denk het, maar durf het nóóit te zeggen.

@CeeBee: Jíj, patatjeugd?? Nah... Bijna-roze-sjaaltjes-draagsters mogen in het bezit zijn van een auto :-)

@Oh!: Ja, toen ik dit plaatje tegenkwam wist ik gelijk dat ik hem bij het logje zou plaatsen. Ik was naar iets op zoek, maar wist eigenlijk nog niet precies wat. Dit drukt duidelijk mijn gevoel weer!

@Hanscke: Ik geloof je onmiddellijk! Zolang al je kids nog geen auto's hebben is het ok!

Christian zei

Meeste woonwijken zijn totaal niet gebouwd met het idee dat ooit per huishouden 2 tot 4 auto's voor de deur geparkeerd zullen staan. Hier (bouwjaar medio 1966) eenzelfde probleem.

Anoniem zei

bij mij valt dat mee in de buurt, voldoende plek. okee, soms een stukkie lopen.
wat mij meer irriteerd, snelle vaders en moeders die dubbel gaan parkeren om de kids zo snel mogelijk naar school te schoppen, eigen kind veilig naar school maar anderen mogen gevaar lopen :-((

Anoniem zei

Hahaha, dat klinkt echt als zo'n vrouwtje wat niets beters te doen heeft en "de jeugd" aan het treiteren is. Ik had ook zo'n buurvrouw :) Oh wacht, dit is niet goed voor je zelfvertrouwen. Euh, wat zit je haar leuk :P

Anoniem zei

Patatgeneratie! Geldt dat ook als je 23 bent en wel een rijbewijs hebt, maar geen auto?
Ik doe liever alles op de fiets :)

Gonda zei

@McPhisto: Het autoprobleem is niet alleen in de woonwijken uit de hand gelopen, maar ook op de (snel)wegen...

@Anne: We leven snel, dus ook kids naar school brengen moet snel. Iedereen heeft drukke en volle agenda's. Kinderen moeten even 'tussendoor' lijkt het soms wel...

@Gerard: Daar trap ik mooi niet in! Nice try :-) Bovendien zit mijn haar voor geen meter momenteel, woensdag ga ik naar de kapper :-)
Eigenlijk ben ik best aardig :-)
(zei de bitch)

@Hette: Dan ben jij een positieve uitzondering op de patatgeneratie!

Anoniem zei

Hebben ze bij jullie geen parkeerbeleid dan? Hier mag je alleen parkeren met een vergunning, binnen de vakjes :)

Gonda zei

@Peet: Geen parkeerbeleid, gewoon parkeren in de vakken. Maar niemand houdt zich er aan. Er wordt ook niet opgetreden tegen foutparkeerders. Tsja, dan krijg je vanzelf dit soort asogedrag.