zaterdag, april 01, 2006

Paaswilg



Vanmorgen was ik er vroeg uit om naar de sportschool te gaan. Een lesje RPM op de vroege zaterdagochtend bevalt me altijd goed. Groot was mijn teleurstelling te horen dat het spinningzaaltje vol was. Geen plek meer! Baal, baal, baal.
Daar stond ik dan in mijn sportieve outfitje. Weggaan? Ach, ik was er toch. Dus maar wat ‘gewoon’ gefitnest. Nee, ik vind dat niet zo leuk. Ik kon mezelf niet motiveren om er hard tegenaan te gaan. Tijdens het buikspierlesje heb ik me wel weer helemaal uitgeleefd.
Toch kwam ik een beetje onvoldaan thuis. Het super-gevoel wat ik na een spinningles heb, ontbrak. Ik heb mijzelf daarom een MEGA work-out gegeven door verder te gaan met het snoeien/knotten van de wilg in mijn tuin. Met een luttel handzaagje heb ik alle takken, op één na, eraf gezaagd. Niet zomaar takjes, maar enorme takken. Minstens drie meter hoog, als het al niet hoger was.
Eigenlijk was die boom een maatje te groot voor mij. Het lastigste was wel dat hij aan het water staat, die wilg. Ik kon er slecht bij. Voordat een tak bijna door was moest ik hem zien op te vangen, zonder daarbij zelf in de sloot te belanden.
Regelmatig kreeg ik medelijdende en meewarige blikken van hondenuitlaters of langsfietsende mensen. Niemand echter die spontaan aanbood te helpen, of met een kettingzaag op de proppen kwam. Nou ja, het was ook een soort test voor mezelf. Ik wil dit soort dingen namelijk zelf kunnen.
En ik ben absoluut trots op mijzelf! Van de zomer kan het zonnetje weer lekker in mijn tuin schijnen, zonder dat die door de wilgentakken tegengehouden wordt.
Ik zit nu wel met een achtertuin waarin een halve wilg ligt. Hoe krijg ik dat nou weer weg! Als er nu iemand met een kettingzaag en een auto met een trekhaak en een aanhangwagentje aan komt, zeg ik geen nee. Dan kan hij gelijk die ene overgebleven tak eraf zagen. Ik heb al een beginnetje gemaakt. Eitje dus!
Wie biedt zich aan? Als beloning mag je zoveel paastakken mee nemen als je wilt. Gratis!

15 opmerkingen:

CeeBee zei

wat een activiteit! en sporten op de vroege zaterdag, als die dag ooit komt hang ik de vlag uit.

nee, heb noch een kettingzaag noch een aanhanger om je te helpen. Sorry!

Anoniem zei

Heb ook geen van beide, maar als je het uiteindelijk zelf gaat doen, dan wil ik wel een fotoverslag maken voor op je weblog ;)

Gonda zei

@CeeBee: Sporten doe ik minimaal 1x in het weekend, ik kan namelijk door de week vaak niet de puf opbrengen om vaker dan 1x te gaan sporten, en anders vind ik het zonde van mijn sportschoolabonnement :-) Spinnen en RPM wordt alleen maar 's ochtends vroeg gegeven in het weekend... Maar ik vind het geen drama, hoor.

Ken jij niet een handige jongen die wél kettingzaag en aanhangertje heeft?? Vast wel.

@GH: Je hebt het leukste al gemist: hoe ik in het zweet stond te werken om die stronk weer kort te zagen! Morgen ga ik de laatste tak er af halen, da's je kans!
Ik vrees dat ik al die takken ook zelf in stukken moet zagen... Ze zijn zelfs te groot om weg te slepen. Misschien kan ik ze ergens illegaal dumpen :-)

Anoniem zei

nee jammer ik zit niet in de buurt. haha. heb mijn snoeitang/schaar/zaag zelf na gisteren even in de wilgen gehangen. (heb de abrikozenboom gesnoeid). heb nl. nogal spierpijn in mijn spierballen. komt bij jou ook nog wel. helaas. :-)

Gonda zei

@Wies: Ik voel ze nu al, mijn armspieren (spierballen wil ik niet zeggen, maar dat worden ze vanzelf als ik zo door blijf gaan!). Belooft wat voor morgen :-( Ik moet nog een tak! De allermoeilijkste....

Anoniem zei

ach de eerste 8 dagen werk ik daarna heb ik wel tijd (mail me ff joh )Ik ben je mailadres kwiet .

Gonda zei

@Gerwin: Hè eindelijk iemand die mijn noodkreet begrijpt :-)

@Hanscke: Sjonge, wat ben jij menslievend :-) Ik schoot echt in de lach om jouw berichtje :-)
Gisteren heb ik inderdaad al mijn energie gebotvierd (of botgevierd??) op die &%$#*!wilg. Het resultaat is enorme spierpijn. Ik had al moeite om me om te draaien in bed, maar dat kwam ook van die buikspierles van gisteren...
De regen komt nu in bakken uit de lucht, dus als je het goed vindt ga ik een andere dag verder met ontstressen :-)

Anoniem zei

"Wel weet van viss'n mot ook weet'n van nett'n dreug'n," zei moeders altijd...

Gonda zei

@Hanscke: Omdat je zo aandrong en zo bezorgd om me was, heb ik het karwei afgemaakt :-) Die laatste tak was echt een klus... Eigenlijk waren het er twee, maar het begon als één dikke tak. Uiteindelijk heb ik ze er in tweeen afgehaald. Veel te groot en zwaar om in één keer te doen.
Nu ben ik moe!!!

@Wiro: Die moeder van jou heeft rake opmerkingen! Dit is al de tweede wijsheid die ik van haar hoor!
Ik weet nú hoe de netten gedroogd moeten worden ;-) (Ondanks het feit dat ik niet eens van vis hou, hahaa!)

Anoniem zei

Men begint tegenwoordig ook steeds vroeger over Pasen, hè? ;)

Gonda zei

@Hanscke: Ik voel me echt voldaan, alhoewel die boom nog in mijn achtertuintje ligt. Komt ook wel weg, let maar op :-)

@Oh!: Het ís toch bijna Pasen? Toch?? Of niet soms?? *pakt snel haar agenda en checkt of ze er niet een paar weken naast zit*

Anoniem zei

zo jij laat er geen gras over groeien.... kun je niet een soort van scherm vlechten van die wilgentenen?

Gonda zei

@Pascha: Het is echt ongelooflijk wat er nu in mijn achtertuin ligt... En dat ik dat zélf omgezaagd heb!
Ik moet me nu nog bezinnen wat ik ermee ga doen. Misschien een handeltje in paastakken :-)

Anoniem zei

Ik zie wel enig verband in jouw aanpak van de wilg en van de poezen+katers die reageren op de natuur.
Voor die wilg ben ik niet zo benauwd maar voor die beestjes......
Hoe ging dat vroeger bij hockeyfeestjes als de jongens vervelend werden?

p.s.: mooie web-log!

Gonda zei

@Tom: Dus jij denkt dat het beide met de lente te maken heeft? :-)
Op hockey was het altijd lente:-) Dat was juist een van de leukste aspecten aan mijn 'hockeycarriëre'!

En dank je voor je compliment!