woensdag, februari 14, 2007

Kinderlijke genoegens

Ik kan soms best kinderachtig doen. In de letterlijke zin van het woord. Sommigen kunnen er om lachen, anderen absoluut niet. Maar jee, altijd maar serieus doen, daar word je ook maar chagrijnig van.
In onze apotheek komen veel bestellingen binnen, verpakt in dozen met daarin een soort vulmateriaal. Kleine foam-achtige brokjes. Nu had ik eens gehoord dat die foambrokjes in water oplosbaar waren. Ik nam de proef op de som.
Ik deed de stop in de gootsteen en stortte er alle foamstukjes in, afkomstig van een bestelling uit Duitsland. Het was veel, je zou er een vuilniszak mee kunnen vullen. Vervolgens draaide ik de kraan open.
En ja hoor, die dingen losten gewoon op! Het zag er niet fris uit (een soort groene smurrie met stukjes die langzaam oplosten als je er in bleef roeren) en het rook ook verre van fris. Maar mijn experiment was geslaagd!
De apotheker was not amused.
“Dadelijk verstopt de hele boel nog, haal dat spul weg.”
Dat deed ik nadat de hele zaak opgelost was. Ik kon gewoon de stop er uit trekken en het mintgroene water spoelde soepel weg.
Mijn opmerking dat dit vuilniszakken bespaarde en dat we het voortaan maar zo moesten doen, resulteerde weer in een boze blik van de apotheker. Hij vond het niet nodig er op te reageren, hij keek alleen maar heel donker.
Nou ja zeg. Ik vond het eigenlijk best grappig.

20 opmerkingen:

Dutchnic zei

Wat leuk! Ik vind dat ook grappig. Net zoals bubbeltjesplastic, heerlijk!

Anoniem zei

Als hij gevoel voor humor had was hij geen apotheker geworden.

Anoniem zei

Mensen die al hun jeugdigheid zijn verloren zijn niet leuk om mee om te gaan! Je moet wel af en toe kunnen lachen en gek doen hoor.
Ik wist niet dat dat spul in water oplosbaar was. Ga ik ook eens doen als ik weer van die dingen tegenkom. Wil het met eigen ogen zien :)

Gerhard zei

Piepschuim wordt afgebroken (niet opgelost) door aceton. Moet je dat eens proberen. Dan kun je echt lachen. Kubieke meters van het spul verdwijnen probleemloos in een emmer met een litertje of wat aceton.

Anoniem zei

De leukste manier van opruimen.

Anoniem zei

Klinkt als een Brainiac-proefje. :)

Anoniem zei

haha. weet de pakjesbezorger dat ook? nu moet hij wel de dozen droog houden met dit weer. :)

Anoniem zei

whaha, moet vooral lachen om de reactie van Erik. Een beetje gelijk heeft ie wel:)

Anoniem zei

Hmm, nu vraag ik me natuurlijk af wat makkelijk is voor de afvalverwerking: waterzuivering of vuilverbranding....

En ja, van altijd serieus zijn, krijg je alleen maar rimpels ;).

Gonda zei

@Dutchnic: Jaaaa! Bubbeltjesplastic! Daar vechten we om op het werk :-)

@Erik: Z'n ware aard komt boven :-) Het viel me vies van hem tegen.

@Es: Op mijn werk ben ik meestal degene die gekkigheid uit haalt. Gelukkig heb ik wel een paar collega's die ik altijd wel enthousiast kan maken, mijn partners in crime :-)

@Gerhard: Een paar liter aceton hebben we wel staan, maar ik vrees dat dat niet zo goed zou vallen bij mijn collega's... Ik kreeg al flink commentaar op mijn actie van gisteren. Voornamelijk vanwege de stank :-)

@Marius: Het is weer eens wat anders :-) Maar voortaan gaat het toch weer op de ouderwetse manier.

@BB: Ik heb het wiel weer uitgevonden :-)

@Wies: Die zitten wel goed afgeplakt, die dozen. Toch zou een waarschuwing geen overbodige luxe zijn! ('Dit pakje lost zichzelf op bij bepaalde weersomstandigheden'.)

@Ceebee: Wat een droogkloot hè? Hij wordt ook niet echt vrolijker van het werken met 20 vrouwen :-) Flink chagrijnig soms. Dat had ie vast niet ingecalculeerd toen ie farmacie ging studeren.

@Esther: Eigenlijk dacht ik totaal niet aan het milieu-aspect... Maar als het in water oplost (of afgebroken wordt) kan het nooit heel slecht zijn (denk ik...)

Liever lachrimpels dan zure fronslijnen!

Gonda zei

@Hanscke: Ik mag hopen dat het vloeibaar blijft! Het spul is gewoon biologisch afbreekbaar, ik denk heus wel dat het goed zit.
Enne, ja, ik denk dat je wat te serieus bent voor dit soort gekkigheid :-) Misschien was het ook wel wat onverantwoordelijk van me en had ik beter aan de mogelijke gevolgen moeten denken...

Anoniem zei

Ik kan me de bezorgdheid van de apotheker wel een beetje voorstellen. Stel je voor dat de boel verstopt raakt. Maar, logisch gezien zou water in de afvoer de boel weer moeten oplossen, dus waar maakt ie zich dan weer druk over.

Gonda zei

@Gerard: Dan laten we de eerstkomende dagen gewoon de kraan lopen. De prut zal dan wel kilometers verder zijn:-)

Anoniem zei

Hahaha, bij het lezen van jouw logje zag ik de hele situatie al helemaal voor me...en had al een grijns voor het einde van de tekst.
Ja het was zeker grappig, alleen jouw baas is waarschijnlijk een halve Duitser.. geen gevoel voor humor.
Mijn eerste gedachte was "stuur mij ook een paar van die blokjes op"... dat wil ik proefsgewijs ondervinden. :D

Anoniem zei

Lekker chemisch natuurlijk dat wel, maar het is wel leuk om er mee te knoeien. Jammer dat de apotheker het niet humor vond.
Heeft ie geen gevoel voor humor?

Gonda zei

@Eric: Meestal valt het wel mee met zijn humor, maar alleen als híj het bedenkt :-)
Ik kan je wel een pakje sturen met die brokjes hoor, we krijgen ze iedere dag binnen:-)

@Hette: Het is niet chemisch, het zijn juist biologisch oplosbare brokken. Het water waarin het was opgelost voelde ook niet raar of slijmerig aan.
Normaal gesproken kun je best een geintje uithalen in het bijzijn van de apotheker en dan vindt ie het nog leuk ook, maar nu had ie z'n dag kennelijk niet...

@Hanscke: Natuurlijk lijdt het werk er niet onder, dat komt eerst. Maar ja, de boog kan niet altijd gespannen zijn...

Irene zei

Ik zou voorzichtig beginnen met twee of drie stukjes in een glas met water, maar Goentah stort meteen de hele goosteen vol!! You go girl! ;-)

Gonda zei

@Ireen: Ik pak het maar meteen groots aan. Natuurlijk wel een beetje opgehitst door mijn partners in crime:-)

Anoniem zei

Wat een stuk chagrijn is die apotheker zeg! Ik zou er wel om kunnen lachen hoor! Zo heb ik heel wat lol gehad met het expirimenteren met incontinentiemateriaal en zwelvezel. Kun je hartstikke geinige dingen mee doen om je collega's een beetje te klieren! :-)

Anoniem zei

*grinnik* ik vind het ook best leuk. En ik heb nog wat geleerd ook!