dinsdag, september 30, 2008

Sonja-proof

Sinds Sonja eierkoeken Sonja-proof* heeft verklaard, zijn ze immens populair. Eierkoekbakkers hebben een gat in de markt ontdekt. De kleffe, naar ammoniak geurende (en smakende) koeken zijn er nu in alle denkbare smaken. Ik kocht onlangs de waldkorn variant. Hoe gevarieerder, hoe minder Sonja-proof, dat realiseer ik me terdege. Wat laten we ons toch lekker voor de gek houden. (Toch was ie best lekker, die waldkorneierkoek.)

*eenvoudig, snel en caloriearm

12 opmerkingen:

Anoniem zei

Ha, ja, eierkoeken zijn hartstikke sonjaproof, maar natuurlijk niet als je er toefjes slagroom opspuit, zoals het zo verleidelijk op bijgesloten plaatje wordt weergegeven... ;-)

PS zei

Ben je aan het Sonja Bakkeren?

Gonda zei

@Rose: en ook niet als ze gevuld zijn met van alles en nog wat!

@Pascal: Nee. Maar ik ben nu wel op een punt gekomen dat ik het zou willen, omdat de stoppenmetrokenkilo's er niet vanzelf af gaan. Vandaar die eierkoek, alhoewel géén eierkoek nog meer sonjaproof zou zijn :-)

Anoniem zei

Waldkorn eierkoeken???
Eierkoeken horen niet naar zemelen te smaken...vreemd hoor

Gonda zei

@Gobboe: Het had weinig meer van een eierkoek, vaag een ammoniakgeur.

Anoniem zei

How to proof Sonja?

Gonda zei

@Ton: Niet met een gepimpte eierkoek :-)

Anoniem zei

Een alternatief voor roken, ach, 'een beetje bewust bakkeren' kan geen kwaad.

Anoniem zei

Eierkoeken zijn sonja-proof? Ik hoef ze gelijk niet meer te hebben...

Gonda zei

@Marius: Ik ben niet echt gaan bunkeren na het stoppen, maar je komt hoe dan ook aan... Bah. Hoe staat het met jouw roken/niet-roken? Ook al om?

@Hette: Op zich zijn ze best lekker, ondanks Sonja, maar soms is de ammoniakgeur te heftig. Meestal wil ik iets superlekkers als ik zondig. Dan denk ik niet meteen aan een eierkoek.

Anoniem zei

Waldkorn Eierkoeken de enige echte betekend gezond genieten van ieder moment. Wij zijn de enige Specialiteiten fabrikant met een Licentie van Unipro.
Onze naam Bakkerijerkoek Specialiteiten Edisonweg 13, 3291CK Strijen. tel. 078 674 9105.
WWW.Bakkerijerkoek.NL

Anoniem zei

Bedankt voor de interessante informatie