maandag, maart 19, 2007

Foto-sessie





Vorige week werd ik op mijn werk gebeld voor een interview in een nieuwsbrief voor apothekers-assistenten. Of ik een enthousiast verhaal over het cursusaanbod van het KNMP wilde ophangen.
Ja hoor, dat wilde ik wel.
Hoe ze aan mijn naam zijn gekomen is me een raadsel. Ik bedoel, waarom ze nou net míj hebben uitgekozen. Er zijn zoveel apotheken in onze regio, met nog meer assistenten.
Zou het zijn omdat ik altijd zo goed op let? Of omdat ik mijn huiswerk zo braaf maak? Of omdat ik altijd vragen stel? Hoe het ook zij, ze hadden mijn naam onthouden.
Stiekem vond ik het wel een eer.
Het interview ging telefonisch, en binnen een uur werd het concept naar me toe gemaild. Ik mocht zelfs nog dingen toevoegen of verbeteren, wat ik dan ook gedaan heb.
Er moest een foto bij. Aangezien het last-minute werk was, en er een deadline was, hadden ze geen tijd om een fotograaf te sturen. Dus moest de apotheker wat plaatjes schieten. Kop en schouders, dat was de opdracht. Het liefst achter de balie. Aldus geschiedde.
Commercieel als de apotheker is, zette hij het billboard van de gratis apotheekpas pal achter me. Beetje reclame maken kan nooit kwaad, moet hij gedacht hebben.
Ik heb de hele zwik foto's (8 in totaal) naar ze toegemaild. Ze mogen zelf uitkiezen welke ze willen gebruiken.
Natuurlijk ben ik benieuwd naar de gedrukte versie van het interview. Ik heb alleen spijt dat ik mijn kettinkje niet even recht gehangen heb. Een leuk ding, maar na verloop van tijd gaat ie altijd scheef om mijn nek hangen. En dat ik mijn haren niet even 'gedaan' heb (à la Beatrix of zo). En dat ik niet even wat extra lip-gloss op heb gedaan. En dat ik zo zenuwachtig stijfjes keek. En dat ik mijn groene glitteroorknopjes in had (stom!) in plaats van de roze. En, en, en...
Ach, 't is maar een klein artikeltje met een mini-fotootje. Ik moet niet zo zeuren.

30 opmerkingen:

Anoniem zei

Wie weet er nou op dat je roze oorknopjes hebt en dat die beter waren geweest dan de groene. Pff :) En dan nog valt mensen dat soort kleinigheden niet op. Zelf ga je zo'n foto nauwkeurig bestuderen en ontdek je altijd achteraf dingen die je liever anders had gedaan. Ik vind ze leuk :)
Op mijn "trouwfoto's" heb ik een roze haarelastiekje om mijn pols..kwam ik ook pas achteraf achter..omdat ik altijd een elastiekje om mijn pols heb om m'n haar even in een staart of knot te doen. Niet bij stilgestaan. Maar goed, het is wie ik ben. Mét roze elastiekje. En jij bent Goentah, met groene oorknopjes ipv roze en een klein beetje scheefhangende ketting :)

Anoniem zei

Dat kettinkje hangt scheef. ;-) Ja, dat soort details ken ik. Ik fotografeer liever dan ik er zelf op sta. Ik vind me zelf zo stom op foto’s. Maar je hebt er wel weer wat leuke foto’s aan over gehouden. Toch?

Enno Nuy zei

Wat leuk Goentah, je gezicht 'in het nieuws' en hier! En jij bent de enige die enkele details anders had willen zien. Straks krijg je het verhaal onder ogen en zie je ook weer een zin die je anders gezegd had willen hebben, zo gaat dat.En dan de reacties nog, dat is allemaal heel verrassend. Eén opmerking: zo "Beatrix-look" zit je haar gelukkig niet.

Anoniem zei

Oorknopjes? Heb je oorknopjes in?
Als de foto klein en zwartwit wordt afgedrukt, zie je er nog superder uit, want dan vallen zelfs jou die details niet meer op. Pas nadat je het zei, keek ik naar je ketting. Het gezicht is toch het meest interessant voor mensen die je niet kennen!

Anoniem zei

Ik denk dat ze voor #4 gaan.
#3 is mooier gekadert,
maar weer niet gestoken scherp...
Hoewel, bij #4 staat er 'n datum op...
dat wordt fotoshoppen !
(kunnen ze gelijk dat oorknopje rose maken)

Anoniem zei

Ik vind het leuke foto's! Nummer 4 is de leukste. Ben benieuwd welke ze uiteindelijk kiezen.

Anoniem zei

Leuke sessie Goentah. Ik plak nummer vier in mijn album ;-)

Anoniem zei

Dat zijn nou typisch van die details die me niet waren opgevallen. Je kijkt toch naar het totaalplaatje en ik ben het met de anderen eens dat foto 4 het leukste is, mooie fotoshoot. Naast de leuke foto's ben ik ook wel benieuwd naar het interview. Kunnen we het interview binnenkort lezen op de KNMP-site?

Gonda zei

@Es: Meestal draag ik op mijn werk de roze knopjes, omdat onze bedrijfskleding roze is. Ik had nog groen in, voor bij m'n vrijetijdskleding :-) Je hebt gelijk, op een klein fotootje zie je niet eens dat ik überhaupt oorbellen draag.
Ik moest lachen om dat haarelastiekje. Ook zoiets wat je pas achteraf bemerkt :-)

@Pascal: Hou maar op over dat kettinkje, dat stoort me mateloos :-( Hahaa! En ja, heb ik ook weer eens recente foto's van mezelf!

@Marius: Ik heb het uitgewerkte interview al gelezen, en ik ben er mee accoord gegaan (na wat kleine veranderingen). Het was niet helemaal geschreven in de stijl zoals ik dingen vertel, maar het kon er mee door.
Dat van Beatrix was maar een grapje, hoor, zo wil ik mijn haar nóóit meer hebben. Gruwel! (Ik refereer even aan mijn vorige logje.)

@Hanscke: Dank je! Mijn collega's vonden de laatste foto ook de leukste, terwijl de derde mijn voorkeur heeft. Ik vind dat scheve lachje op foto nr 4 een beetje raar :-)

@Marijne: Lol :-) Jahaaaa, ik heb oorknopjes in! En wát voor knopjes! GROEN!!
Ok, I get the message. Oorbellen en kettingen doen er niet toe :-)

@Anders: Er is ook nog een foto 4 zonder datum. De apotheker heeft verschillende formaten afgedrukt en op een paar staat maar een datum.
Ik maak me niet meer druk om welke foto ze nemen, alhoewel ik mijn voorkeur heb.

@BB: Stiekem hoop ik foto 3. Al kijk ik wel een beetje serieus daar.
Ik laat het nog wel weten tzt!

Gonda zei

@Gerard: Ik hoor het al, iedereen gaat voor nr 4. Zelf vind ik nr 3 dus een leuker typje ;-)

@Teddy: Ik denk niet dat dat interview op de site komt. Het is gewoon een soort nieuwsbrief voor apotheken en de medewerkers. Misschien kopieer ik het wel op mijn log. Wie weet.

Anoniem zei

Ze zien er hartstikke leuk uit, die foto's! :-) En snap het wel hoor, zou zelf ook op de details letten ;)

Anoniem zei

De laatste foto is inderdaad het leukste en de details waren me helemaal niet opgevallen. Wel een leuke ketting hoor.
Ik zal als ik thuis ben eens even in 't blaadje kijken. ;-)

Anoniem zei

Waar vrouwen zich druk om maken :)

Anoniem zei

Ik vind ze supergaaf joh!! Je ziet er toch gewoon hartstikke goed uit?! Kun je trots op zijn hoor!!

Gonda zei

@Rose: Ja stom, hè. Vrouwen letten op dat soort dingen...

@Hette: Wie weet krijgt je moeder die nieuwsbrief ook! Ik denk overigens niet dat het interview in het SBA Magazine komt, het is een nieuwsbrief van het KNMP. Het SBA is wel een onderdeel van het KNMP, dat wel. De cursussen worden georganiseerd door het SBA. Ben heel benieuwd waar die nieuwsbrief terecht komt, of het alleen in de apotheken verspreid wordt, of dat iedereen hem thuis krijgt.

@Erik: Haha, zo zitten vrouwen dus in elkaar :-) Ik weet het, het is een beetje dom... ;-)

@Rian: Leuke spontane reactie! Van mezelf weet ik dat nooit, of ik er goed uit zie of niet. Meestal vind ik het eerder genant om naar mezelf te kijken. Het was al eng om die foto's zo open en bloot op mijn log te publiceren! Als het nou op hyves was of zo... ;-)

Gerhard zei

Jemig, kijk ik even niet, kom je met leuke foto's van jezelf! Ik vind ook die laatste het leukst. Leuk kennis met je te maken!
Misschien zet ik ook nog wel eens een foto op m'n site. (Eerst afvallen!)

Gonda zei

@Gerhard: Voortaan elke dag even kijken, hè! ;-) Ik had wel eerder een foto hier geplaatst, maar nog nooit zulke duidelijke.
Doe je best dan maar met je afvalrace :-) We merken het wel als je tevreden bent!

Irene zei

Nummer 3 én 4 zijn de leukste en ik vind het kettinkje wel lekker nonchalant hangen! Zelf ben je nooit tevreden, maar zoals iemand hiervoor al schreef: wij kijken alleen naar het totaalplaatje en zien een hartstikke leuk mens!

Gonda zei

@Ireen: Het is inderdaad een leuk kettinkje, en die steentjes horen onregelmatig te hangen, maar wel gecentreerd! Als ik hem om heb, voel ik er iedere 5 minuten aan. Doodvermoeiend :-)

Anoniem zei

Bekend gezicht... ;-) Ik vind nummer 4 de leukste!

Anoniem zei

Leuke foto's hoor. Daar hoef je je niet voor te schamen.

Gonda zei

@Helen: Jij ook al nr 4! Ben ik dan de enige die nr 3 leuker vindt?

@Kaat: Dank! Nee, anders had ik ze hier niet geplaatst. Zo ben ik ook wel weer :-)

Gonda zei

@CC: En ik kan je nu vertellen dat het KNMP ook foto nr 4 gekozen heeft! Het complete artikel hoe het er uit ziet werd vandaag naar me toe gemaild!

ed schenk zei

leuke foto's

Anoniem zei

Wat stoer zulke duidelijk foto's op je blog, je hebt iets heel vertrouwds, leuk! En ook heel herkenbaar hoor, gelukkig mocht je het artikel van te voren lezen en corrigeren. Want dat vind ik zelf nog erger, dat je dan een interview met jezelf leest en er rare dingen in staan, zoals jij ze niet gezegd hebt.

Anoniem zei

Wat leuk om een gezicht bij al die geweldige verhalen te zien!

Gonda zei

@Casper: Je bedoelt 'om dat geweldig leuke gezicht bij al die verhalen te zien'? :-))

Anoniem zei

Mooie plaatjes, hoor!

Geertje zei

Dat die ketting scheef hangt, viel me pas op toen je het schreef; leuke foto's!
Lijkt me spannend in een neiuwe werkomgeving te werken; leuk die kleuren!
Onze apotheek heeft ook altijd een frisse uitstraling; motiverend om er heen te gaan ;-)

Anoniem zei

Leuke foto's hoor, ondanks dat scheve kettinkje ;-) (Staat lekker nonchalant :-))