dinsdag, oktober 16, 2007

Cold Turkey

Waar zal ik beginnen…. Het is al zolang geleden dat ik gelogd heb, er is zoveel gebeurd, zoveel om over te loggen… Nu hoef ik natuurlijk niet over elke scheet een stukje te schrijven, dat ook weer niet. Dit is geen dagboek. Het is echter wel een lifelog. Ik schrijf over mijn leven, mijn eigen wereldje. Ik ben het dus een beetje aan u verplicht u op de hoogte te houden van mijn wel en wee.
Oké dan.

1. Ik ben verliefd.
2. Ik ben gestopt met roken.

Dat eerste al ongeveer twee maanden. Twee lange, heerlijke maanden.
Dat laatste al twee dagen. Twee lange, moeilijke dagen.

Twee positieve zaken te melden dus (ik heb het even niet over mijn gemoedstoestand en mijn humeur na twee rookloze dagen). Schreef ik niet eind vorig jaar dat 2007 anders zou worden? Dat ik het anders zou gaan doen?
Nou, daar lijkt het op.
Er is veel veranderd. Ten goede.
Als ik me niet zo onrustig voelde door die verdomde sigaret die ik wil, maar niet mag, zou ik helemaal gelukkig zijn. Ik geef toe dat de gedachte aan een smeulende sigaret in een asbak naast me, momenteel heel aanlokkelijk is.
Maar goed, liever tijdelijk wat ontwenningsverschijnselen, dan eeuwig een roker. Die f*cking onrust elke keer weer als je ergens komt waar roken niet kan of mag, is een van de belangrijkste drijfveren om het vol te houden.

Prille liefde en verse ontwenningsverschijnselen… Dat is het wel zo’n beetje, samengevat. U bent weer helemaal op de hoogte.

(Voor degenen die denken dat ik voor hem gestopt ben: u heeft het mis! We zijn samen gestopt.)

43 opmerkingen:

Anoniem zei

Wat heerlijk dat je verliefd bent! Gefeliciteerd :-).

Enne, goed dat je gestopt bent met roken. Hou vol. Al moet ik zeggen dat af en toe een sigaretje wel lekker is (af en toe is voor mij zo 1 tot 2 keer per jaar haha)

moi zei

Ik werd al helemaal ongerust. Goed nieuws in ieder geval!!!

Anoniem zei

Wauw!!! Wat ontzettend gaaf voor je... En wat ontzettend knap dat je gestopt bent met roken. Hou vol hè? Stiekem had ik wel een beetje het vermoeden dat je verliefd was of een vriendje had, want dan heb je ineens belangrijkere dingen te doen dan te loggen... Vind het echt helemaal leuk voor je! Geniet ervan!

Anoniem zei

Wauw!!! Wat ontzettend gaaf voor je... En wat ontzettend knap dat je gestopt bent met roken. Hou vol hè? Stiekem had ik wel een beetje het vermoeden dat je verliefd was of een vriendje had, want dan heb je ineens belangrijkere dingen te doen dan te loggen... Vind het echt helemaal leuk voor je! Geniet ervan!

Anoniem zei

Oeps, in m'n enthousiasme twee keer op 'publiceer' geklikt... Maar dan maak ik meteen maar even van de gelegenheid gebruik om te vragen wanneer we de eerste foto's kunnen verwachten! ( van je liefje dan natuurlijk hè?!) ;-)

Anoniem zei

Liefde is als een sigaret
je raakt verslaafd
...ja tot en met
( B. Neyman )
;-)

Anoniem zei

Ah je gaat door een paar goede ontwikkelingen, vooral de verliefdheid natuurlijk (thumbs up).
Stoppen met roken is erg lastig, maar als je nu eens berekent hoeveel geld je bespaard hebt?
Enne geniet van de verliefdheid, het is je enorm gegund.

Anoniem zei

1. Wat leuk voor je!
2. Wat goed van je!

Ik weet niet hoe het is om te roken, maar het lijkt me ontzettend lastig om van een verslaving af te komen, dus wens je veel sterkte daarmee. Gelukkig kunnen jullie elkaar steunen.

Ps. Hoop wel dat je af en toe blijft bloggen hoor!

Anoniem zei

Heerlijk om te lezen van die verliefdheid. Vooral de eerste tijd is altijd zoooooooo intens. En het meest lekker. Geniet met volle teugen en koester het.
Over met volle teugen gesproken, heel veel sterkte met je stoppoging en de daarbij behorende ontwenningsverschijnselen. Bijzonder dapper. Scheelt waarschijnlijk wel heel veel dat jullie SAMEN gestopt zijn. Aanmoediging en steun bij en van en voor elkaar. Mooi. :)

Anoniem zei

Nummers 1 en 2: helemaal prima. Volhouden!!! Veel geluk en succes!!!
(Het helpt als je jezelf af en toe een cadeautje geeft ter waarde van de uitgespaarde pakjes sigaretten.)

Enno Nuy zei

Dit is een van je gelukkigste logs. Ik vind het fantastisch voor je! Sluit je lifelog niet af nu het geluk er is.
En ja, over die vermaledijde sigaret zal ik het maar niet hebben, ik heb 'm nog.
Veel geluk. Wat een andere wereld voor je.

CeeBee zei

Heerlijk heerlijk. Onze levens lopen zowat synchroon: niet-rokend verliefd!

Enjoy

Anoniem zei

Wat goed! Zowel de nieuwe relatie als het stoppen met roken. Zo heb je nog steun aan elkaar ook. Doe wat leuks voor jezelf af en toe, als beloning. Zet 'm op!

Anoniem zei

Wel ja, doe er ook meteen een nieuwe baan bij. Nog verhuisplannen?

Maar wat fantastisch (de liefde natuurlijk, niet de ontwenningsverschijnselen). Het lijkt me een rare cocktail van emoties, maar misschien is dit juist het perfecte moment om van het roken af te komen. Veel sterkte daarmee!

Anoniem zei

Dan hoop ik dat het feit dat jullie samen zijn en samen gestopt zijn extra stimulans is om het samen vol te houden. :D (Zei de verstokte roker. :P) En ach, mocht het mislukken, dan beginnen jullie gewoon weer samen met roken. :P

Anoniem zei

Hey mooi dat je er weer bent.
Gefeliciteerd met het eerste, dat moet heerlijk zijn en een goede raad voor het tweede: je bent niet gestopt met roken, je bent bezig een niet roker te worden. Dan is het niet een kwestie van iets missen, maar dan ben je bezig iets te bereiken. Dat klinkt veel positiever en door deze slogan is het mij gelukt.

Irene zei

Ik ben blij voor je!
Wat heerlijk, meid! Geniet met volle teugen!
Ik ben van de uitroeptekens vandaag!

Anoniem zei

Ja wat Hancke zegt, dat het een doel is, hielp bij mij ook. En elke keer dat je niet rookt vreselijk trots zijn op jezelf (ik was de eerste week chronisch trots :) Suces!

Gonda zei

@ Allen: Wat zijn jullie toch een lieverds! Heerlijk dat jullie zo meeleven, ook wat betreft het niet-roken voel ik jullie support. Echt waar, het helpt! Nog steeds rookvrij (allebei!), vandaag de 5e dag. Het is wél moeilijk, maar dat had ik ingecalculeerd. Op moeilijke momenten herhaal ik even voor mezelf waarom ik wilde stoppen, dat motiveert me weer om door te gaan. Het scheelt ook dat we samen gestopt zijn, dat maakt echt verschil.

Rian, niet hier, maar wel op hyves ;-)

Anoniem zei

ja hallooo.... krijgen we niets over hem te lezen????? :)
doorzetten hoor. met niet roken. op je handen gaan zitten wil ook nog wel eens helpen. :)

Anoniem zei

Wat leuk voor je! en succes met het stoppen-met-roken!

Anoniem zei

Lekker verliefd! Leuk voor je;-) Goed dat hij ook sport met roken, scheelt voor je longen en voor de centen.

Anoniem zei

Sport? Stopt.... nou ja dat is ook een sport op zich natuurlijk als jullie dat kunnen laten.

Anoniem zei

Goed zeg! Volhouden! De positiviteit spat van je logje af.

Anoniem zei

Goed dat je de liefde in persoon hebt ontmoet. Wat moet een mens zonder... Ik wens je veel geluk toe en dat de liefde je warmte mag geven, voldoende om je cold turkey te doorstaan.

Gerhard zei

Wat fijn voor je allemaal! Vertel meer! Maar ook een beetje jammer voor ons, ik mis je dagelijkse bezoek wel een beetje... :'{

Anoniem zei

Ik ben erg laat dit keer Goentah, maar dit is fantastisch nieuws!
Veel geluk en hou vol!!

Anoniem zei

Vind het vooral voor je nieuwe liefde fijn dat je bent gestopt.

Veel geluk Goentah en hou vol. In de liefde dan hè, dat roken kan mij niks schelen.

Anoniem zei

Wat leuk trouwens dat het een Turkse man is. Minder leuk lijkt mij dat-ie zo koud is.

Anoniem zei

Sorry. Die laatste was wel heel erg flauw

Anoniem zei

YAYYY!! Op beide =:~)
Goed voor je gezondheid en voor die van de mensen om je heen! Aangezien je de adem al wordt benomen...
Misschien moet ik maar niet vertellen dat ik laatst een sigaartje heb gerookt... Maar verder niets hoor! Je lichaam is na drie weken ongeveer gestopt, je geest na drie jaar. In mijn ervaring dan. Maar misschien is een elektronische sigaret iets voor jou/jullie? Het is een maf ding, maar hey, als het helpt!
Wauw, super hoor, succes. Met beide =:~)

Anoniem zei

Still going strong?

Anoniem zei

Neeeeeeee, wilde ik net naar Hyves om eindelijk de foto's te kijken, ligt de site er tijdelijk uit. Ik vroeg me al af waar Tom vandaan haalde dat het een Turkse man is....Tja, nu is mijn nieuwsgierigheid natuurlijk helemaal gewekt, aangezien ik eigenlijk altijd op niet-Nederlanders val ;-).

Anoniem zei

Hahhahahahahahahaha, ik ben ECHT TRAAG van begrip......Nu begrijp ik het grapje van Tom pas....tja, laten we het er maar op houden dat het komt, omdat ik met griep ofzo thuis zit....

Anoniem zei

Ik hoop dat je nu, twee weken na het plaatsen van je log, nog steeds:
1. verliefd bent!!
2. gestopt bent met roken!!
Echt super nieuws! Geniet ervan. En er zijn meer mensen geslaagd in stoppen met roken.... dus houd vol!!

Anoniem zei

Vanaf half augustus al?? Goh, wat een verrassing...
Ook weer niet helemaal want je was zo stil, zoals Rian ook al zei.
Veel geluk en weinig sigaretten saampjes.

Anoniem zei

Verliefd zijn is het leukste dat er bestaat! Heerlijk! En stoppen met roken.. is moeilijk! Maarruh.. lees ik nu dat je je verplicht voelt? Niet doen! Loggen is leuk. Geen verplichting.
:-)

Erika zei

Jij even niet geschreven? van mij lijkt het eeuwen! Ik durfde niet meer, ben onlangs toch weer begonnen voor mijn klas en vanavond had ik eindelijk 't lef om weer 'ns een kijkje te nemen...

(Ik ga er zo maar 'ns eentje opsteken)

Anoniem zei

wauw!

geweldig nieuwes!

Beide geode dingen 2 maanden!!

Heel erg gefelicteerd!!

(ik blog ook weer :) )

Anoniem zei

Zeg uh...
verkering of niet,
is 't niet 's
tijd voor 'n update !
al was 't alleen maar
om te weten
hoe het met de liefde is...
;-)

Gonda zei

@Anders: Het leven is pure poëzie, net als jouw comments ;-)

Gerhard zei

Re: @mijn trouwe fan, maar ik ook van jou! Je bent alleen zo stil, terwijl je toch zo mooi schrijft. 'k Hoop dat alles goed met je gaat.

Anoniem zei

Natuurlijk nooit meer aan bloggen toegekomen door het boek (SORRY!!!), maar het is er, 'From New York to L.A.' ligt in de winkels - joepie!!! Ben benieuwd wat je vindt!
Check it out @ www.dreeinthebigcity.com
Gelukkig Nieuwjaar!
Dree