dinsdag, januari 01, 2008

Tweeduizendacht

Ik weet het, ik log te weinig. Soms (lees: meestal) heb ik het gevoel dat alles al gezegd is. Wat doet mijn mening er toe? Er is altijd wel een gek geweest die het zelfde heeft gedacht en geschreven. Vooral nu, rond de jaarwisseling, schrijft iedereen hetzelfde soort logjes. En zo’n logje ben ik nu ook van plan te schrijven. Een soort terugblik, een beschouwing over de afgelopen periode en daarna de beste wensen voor het nieuwe jaar etc. etc. blablabla.
Misschien kan ik maar beter een gedeelte over slaan. De terugblik? Nee, die is juist interessant. Eigenlijk ging het behoorlijk kut met me, het afgelopen jaar. De afgelopen jaren zelfs. Maar nu, maar nu… Het leven is weer leuk! Ja echt, er is een verschil van dag en nacht met 1 januari 2007. Ik herinner me dat ik toen een belofte aan mezelf deed. 2007 zou een beter jaar worden! Beter dan de voorgaande jaren. Ik had toen het gevoel dat de jaren door mijn vingers glipten, zonder dat ik er iets aan kon doen. Mijn leven bestond uit werken en slapen, en ongelukkig zijn.
Die tijden zijn voorbij. Mijn leven is weer op de rails. Ik zie de lijnen weer. Ik kan weer blij zijn. (Deze terugblik is tevens de beschouwing, dat scheelt lees- en schrijftijd.)
Samenvattend: ik ben gelukkig (dankzij mijn liefje) en ik ben gezonder (ik rook niet meer en ik ben gaan hardlopen en fietsen) dus al mijn wensen en voornemens zijn uitgekomen.
We komen nu aan de beste wensen toe, die horen er nu eenmaal bij. Weer een gedeelte dat ik niet kan overslaan. Ik gun u hetzelfde geluk als ik heb. Echt waar, ik weet zeker dat het een fantastisch jaar wordt.
Morgen, als de kruitwolken zijn opgetrokken, beginnen we aan een nieuw jaar. Een beter jaar. Ook voor u.

22 opmerkingen:

Anoniem zei

Ha Goentah,

Wat fijn om te lezen! Ik wens jou een gezond en liefdevol 2008 toe. Als ik het zo lees, komt dat wel goed :-).

Anoniem zei

een goed 2008 gewenst!

Zeekraai zei

Dankjewel !
Dan hoop ik
dat dat geluk
zich in 2008
nog even
voort mag zetten
voor je.

Anoniem zei

Wat een lekker positief logje :)

Gelukkig Nieuwjaar!

PS zei

Elk jaar wordt beter en beter... jij ook een gezond en liefdevol 2008!

Anoniem zei

Kijk, dat zijn de terugblikken! Houden zo.. in 2008!

Anoniem zei

gelukkig nieuwjaar~!

Anoniem zei

Goed om dit allemaal te lezen Goentah. Dat 2008 een mooi jaar mag worden en jullie veel geluk zal brengen.

Anoniem zei

Dat 2008 dan maar een goede voortzetting van 2007 mag worden. Het is leuk om zo'n juichend blogje te lezen. Ik ben zelf wat minder tevreden over het afgelopen jaar, maar ik durf niet te zeggen het kan niet slechter, maar toch, ik hoop op een stijgende lijn.

Gerhard zei

Ik ben heel blij te lezen dat je weer gelukkig bent geworden het afgelopen jaar. Dat wens ik je ook toe voor alle volgende jaren!

Irene zei

Ik heb dit jaar ook mijn 'beste wensenlogje' maar gelaten voor wat het is, maar dat neemt niet weg dat ik het jou wel wens! Dat het dit jaar maar heel mooi en goed blijft gaan!

Gwendolin zei

Hoi Meisje,

Ook jij een goed nieuw jaar. Het is leuk om te lezen dat het afgelopen jaar zoveel positiever voor jou is verlopen en dat dit je goede moed geeft voor 2008. (had ook niets anders verwacht. :D)

Zoals je ziet ga ik juli 2008 een grote reis maken. Wat privé veranderingen bij mij zijn dat ik al weer 7 mnd een relatie heb, sinds 2 weken samenwoon. Op reis ga met een vriendin (ja, dus vriendlief blijft in NL) Inmiddels werk voor een uitzendbureau in Utrecht. Woon in Soest. Geen huisdieren meer heb. Al weer drie extra computers om zeep heb geholpen (echt waar ik heb iets met die dingen, ze houden er gewoon mee op als ik ze aanraak) deathcount is nu dus 5!
Alweer ruim 2 jaar op zangles zit. Nog een tijdje gitaar heb gespeeld en nu bezig ben met leren piano spelen.
uhm... dat was het even heel snel. Mijn huidige leven in vogelvlucht zullen we maar zeggen.
Oh ja, voor ik het vergeet. Ik om de haverklap momenten heb en dat ik nog wel eens denk. 'Hé, dat zou een leuk logje zijn.'

Ik wens je alle goeds in 2008, dat de voorspoed zich mag continueren in jouw leven.

Hugs Gwennus

T. zei

Wat heerlijk dat al je wensen voor 2007 zijn uitgekomen en dat je je helemaal happy voelt!!! Dat is alvast een mooie start voor 2008. Houden zo. Alle goed voor jou en je liefje voor het nieuwe jaar.

Anoniem zei

Alle goeds voor jou in het komende jaar. Veel geluk.

Tom

Anoniem zei

Ik vind je logjes altijd erg leuk, dus van mij mag je wel verder schrijven hoor. Het allerbeste voor 2008!

Mir zei

lijkt me een prima plan ( :

Anoniem zei

Fijn om te lezen dat 2007 beter geëindigd is dan begonnen! Ik wens jou en je vriend een heel mooi voor 2008.

Anoniem zei

Wat een goed nieuws! Dan maken we er allemaal een geweldig jaar van!

Anoniem zei

(alsnog) een heel heel mooi, lievevol, jaar gewenst

Anoniem zei

Schrijf je weer eens iets?
Liefs***

Anoniem zei

en?
hoe ziet je jaar er tot dusver uit?

Gonda zei

@Marijne: Ja hoor, vast wel. Ik weet alleen nog niet wanneer :-)

@Gobboe: Het gaat uitstekend! Ik moet haast wennen aan het feit dat mijn leven nu zoveel aangenamer is. Gek hè?