zaterdag, januari 24, 2009

Ertussenuit

Er gebeurt zo weinig op mijn blog, dat ik vrees dat u denkt: ze is alleen nog maar aan het hardlopen. Nu doe ik dat wel heel regelmatig (en met progressie!), maar gelukkig heb ik er nog een leven naast. Ik moet wel uitkijken dat ik niet te geobsedeerd raak van het hardlopen, want die neiging heb ik. Ik kan doorslaan. Hongerig absorbeer ik alles wat over hardlopen geschreven en gepubliceerd wordt. Ik koop tijdschriften, boeken, lees hardloopblogs en ik struin het www af naar alles wat maar naar hardlopen riekt. Ik heb grote bewondering voor marathon- en ultralopers. Als ik dat toch ooit zou kunnen….
Waarom toch die obsessie? Ik snap het zelf niet helemaal, maar dat ik een superboost krijg van al dat geloop heeft er ongetwijfeld mee te maken. Is dat het werk van die beroemde endorfines? Of is het de trots op mezelf waardoor ik steeds meer, langer en vaker wil?
Lopen ís heerlijk! Ik merk dat ik ook anderen probeer enthousiast te maken, alsof ik een godsdienst aan het verkondigen ben. (Dus, probeer het. Echt echt echt, je zult er geen spijt van hebben.)
Komende week zal ik misschien niet zo vaak lopen als ik wil of gewend ben, want zondagochtend gaan we voor een korte vakantie naar Salzburg. Nee, niet skiën. Nooit gedaan en geen behoefte aan. Ik zou ongetwijfeld met de gipsvlucht terug komen. We gaan naar Salzburg omdat Mozart daar geboren is. Jaarlijks rond zijn Geburtstag (27 januari) wordt er een festival georganiseerd: 'die Mozartwoche'. Veel muziek van Mozart en tijdgenoten. Ik ben heel benieuwd of we nog kaarten kunnen krijgen, want we hebben niets gereserveerd. Misschien niet handig in dit ‘onlinetijdperk’. Mocht het helemaal niet lukken met die kaarten, dan gaan we gewoon andere leuke dingen doen. Cultuur, natuur, ontspanning. En mochten we ons toch nog vervelen, dan gaan we… rennen! Want onze hardloopoutfit gaat natuurlijk wel mee!

8 opmerkingen:

Bob zei

Veel plezier met Mozart.

Vorig jaar was het Mozart-jaar trouwens. Toen hebben ze hier veel op de radio erover uitgezonden.

Anoniem zei

Heel veel plezier! Lopen in een andere stad is sowieso een aanrader. En dat je iedereen aan het lopen probeert te krijgen is ook zo herkenbaar :-)

Anoniem zei

Ik laat me niet makkelijk bekeren ;-). Heb ooit geprobeerd om te hardlopen. Niets voor mij. Misschien als die 20kg eraf zijn, dan rent het toch wat lichter ;-).

Veel plezier deze week!

Anoniem zei

Daar is zoveel te doen, je kan vast ergens wel een plekje krijgen. Veel plezier. Rennen, vlug, wegwezen en veel plezier.

Anoniem zei

Gratuliere zu deinen Liebchen und macht Spass zusammen!

Anoniem zei

Dat is leuk, zo een paar dagen er tussen uit. Salzburg is ook een leuke stad alhoewel bij mij altijd eerst de associatie met The Sound of Music komt.

Salty Letters zei

Wow, dat klinkt goed :D

Anoniem zei

Salzburg is prachtig!!!!!! Via je Twitter ben ik goed op de hoogte van jullie doen en laten. :-)